onsdag den 29. april 2015

Volumenvlies

Volumenvliesen som jeg anbefaler til den quiltede jakke var lige midlertidigt udsolgt i min shop - men nu er den tilbage.
Hvis du ikke allerede har opdaget det, så er jeg begyndt at sælge mønsteret (inkl syvejledning) til den Klassiske Quiltede Mararpytta Jakke og jeg anbefaler at du køber 2,5 meter af den omtalte volumenvlies/pladevat i min shop.

Det er meget afgørende for det endelige resultat at du bruger et ordenligt materiale til at quilte jakken med. Tykkelsen på volumenvliesen/pladevatten har stor indflydelse på størrelsen. Bruger du en for kraftig pladevat vil jakke blive stiv og den vil højst sandsynligt blive en hel størrelse for lille.

Har du ikke så meget erfaring ud i quiltning, så er volumenvliesen og en rigtig god begynder ven. Den er ultra let at arbejde med. Stoffet skrider ikke så let som når du bruger pladevat og resultatet bliver pænt og lækkert.

Køb volumenvlies til din Marapytta Jakke her. Du kan også købe quiltelim  som du også skal bruge hvis du vel lette arbejdet når du skal quilte 3 lag sammen.
Foer har jeg sjovt nok også:-)

Hvis du ikke allerede har købt dit mønster, så finder du det her




Ingen kommentarer:

Send en kommentar